Dagens ridpass

har ju inte ridit på en vecka eller nått då jag vart sjuk :(
kul äntligen lov skulle åkt med pojkvännen till några vänner men så blir man sjuk får hög feber osv, så fick stanna hemma istället :(
Men frisk nu iaf :D alltid nått:)

Dagens ridpass Jasmine:
Red i paddocken, kände lite på henne och hon det märktes inte att vi inte tränat på en vecka :)
Min lilla kusin har varit här och ridit henne lite.... men inte tränat utan åkt runt lite grann bara i skritt och lite trav.
Men hon kändes fin lite seg på att besvara hjälperna men annars fin lätt att ställa böja hade ett härligt tempo.
Och jag måste säga att jag älskar hennes galopp speciellt sen hon fick sina muskler då orkar hon verklgen bära upp sig och då blir galoppen helt underbar :D<3









Dagens ridpass Pitou:
Red ut med Emma runt Jessicas idag:)
Red förbi lite hingstar osv. Pitou var pigg och studsade lite i början men sen lugnade hon sig lite tills vi fatta galopp och hon stod på stället och hoppade och bockade menas Emma och Pegasus galopperade längre och längre bort... knas ponny<3 Sen galopperade vi lite i skogen Pitou bockade och studsade och stänkte ner båda mig och henne själv i hästseggel..
Emma och Pegasus hade stannat längre fram och plötsligt bara får Pegasus ryck och ställer sig och Emma åker av xd
Kommer ihåg att det enda jag tänkte var "bara hon inte ramlar av... fan nu åker hon av... tappa honom inte nu bara för då drar han all världens väg" men hon tappa han inte så vi fortsatte våran ritt.
Pegasus var lite spänd så han kunde inte skritta ordentligt men Pitou brydde sig inte om det alls.
Det är så skönt med henne att även om hästen man rider med får fnatt stressar hon inte upp sig klart hon kan bli rädd som vilken häst som helst och hon fjompar sig ibland.
Men hon stressar inte upp sig i sådanna lägen ofta ganska sällan där är hon och Jasmine totalt olika Jasmine hade fått helt fnatt och bara stegrat och hoppat och taktat och studsat om jag hade haft med henne idag helt hopplös är hon.
Men en mysog tur för övrigt :)





/Kram Sara

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0