Hur?

Hur förbereder jag mig inför tävling?



Dagen innan:
Först mockar jag o gör maten (haha onödigt att skriva men men) sedan rider jag ett lösgörande ridpass på ungefär 20-30 min beror på hur han känns. Under ridpasset är det mycket skänkelvikningar och volter som jag lägger fokus på så att han är mjuk och fin :D Efter ridpasset så putsar jag alla saker som ska med tex. sadel träns och benskydd osv.
Efter det blir det att tvätta ben och svansen på honom om det inte är varmt ute för då tvättar jag hela kroppen. Sedan är det på med flecce täcke och back on tracken. Efter det fixar jag transporten och om den har sadelkammare med lås så lägger jag in alla grejer men om den inte har lås eller sadelkammare lägger jag all saker i en ikea påse så det är bara att lägga in i bilen/transporten. Mat är själklart att vi har med :) Och godis till pojken :D
Sen pussar jag på honom och åker hem för att sova.

Tävlingsdagen:
Äter en ordentlig frukost om det inte är för tidigt då vi äter i bilen. När jag kommer till stallet så tar jag av Zirocco hans back on track och täcke så borstar vi av honom snabbt. Om vi har mycket tid hinner vi mocka eller göra maten. Sedan är det på med transport skydden och om det är kalt på med ett täcke. Sedan lastar vi och åker iväg, när vi har kommit fram så tittar jag till honom sedan går vi och visar vaccinationen och efter det går jag och min syster bannan eller så går jag den själv. När jag har gått klart bannan så är det bara till att på sig stövlarna, västen och hjälmen för oftast så är Zirocco ut lastad och har blivit framskrittad men om vi är där tidigt så lastar vi ut honom senare :)

Ungefär så här ser det ut för mig när det är tävling :D


Kram Alexandra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0